lördag 16 januari 2010

Komma igång

Tjena!

Ja då ska man komma igång så var ska jag börja. Jag tror jag börjar med att berätta om min vecka i konungens tjänst. I måndags började jag igen efter 3 veckor jul-ledigt med en komma igång dag.
Den varade fram till lunch med att Kn. G berättate om vårat schema (kalasarket som vi känner det). Det var lite förändringar för vissa men inte för mig. Efter lunch så försatte jag min utbildning på MekS tillsammans men Vpl. L och 5 andra från 23.pluton. Där hade vi också en så kallad uppstart fick nytt schema och sen skulle vi ha fys. Så vi frågade om vi fick låna en bil å dra ner på enköping och simma i simmhallen. Till våran förvåning fick vi låna en bil så vi drog iväg och simma lite och hoppa lite i hopptornet. Sedan var det dags för middag mums mat är gott efter att man har simmat lite. Efter middan så blev det till att löka på luckan och kolla på tv och sova.

TISDAG upp med tuppen som vanligt för att gå å käka lite gröt och hinna stada å bädda. Man börjar bli bra å att bädda nu men det är fortfarande tråkigt. Efter uppställningen så gick jag och Vpl. L ner till MekS och skulle börja MB Srinter utbildning. Det kom 2 befäl från Livgrdet som skulle hålla i utbildningen vi skulle ha. Vi fick använda oss av datorer för det mesta och läsa el-scheman.
Det absolut bäste sömnmedlet hitills jag testat, man blev inte annat än snurrig av alla komponenter, grunkor och grejer.

Men i slutet av veckan fick vi ha lite praktisk utbildning. Som vanligt är der 2 grupp som blev klara först klara med felsökning och åtjärd. Jag, Vpl PG och Vpl E (Rägger) den oslagbara gruppen.


//miller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar